یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
قاسم خانی

حوزه/ حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب نیز تاکید دارند باید به سمت تشکیل امت واحده اسلامی و تقویت بنیه‌های فکری و عملی وحدت اسلامی قدم برداریم.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به نماز جمعه نصر مقام‌معظم رهبری در هفته گذشته، اظهار داشت: خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر دو محور اصلی داشت، اول امتداد برکت وجودی شهید سیدحسن نصرالله تا تحقق آرمان نابودی اسرائیل خبیث و دوم حتمیت نابودی رژیم صهیونیستی با امتداد مقاومت.

وی ادامه داد: در محور اول رهبر حکیم انقلاب بر پیوند قلبی با شخصیت شهید نصرالله، شهادتی حسینی (ع) و نامیرای شهید نصرالله و مقاومت تاکید کردند و شهادت شهید نصرالله، مانند شهادت سیّدالشهدا(ع) زنده‌کننده و درس‌دهنده و انگیزه‌بخش و امیدآفرین دانست، این شهید جسم‌اش از میان ما رفته، ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: شهید نصرالله پرچم بلند مقاومت، زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان و مایه‌ دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود، گستره‌ محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.

وی ابراز کرد: این شهادت‌ها، نهضت مقاومت حزب الله را سُست نمی‌کند، بلکه استوارتر می‌کند، همان‌طور که در ایران اسلامی، با فقدان چند ده شخصیّت برجسته و ممتاز، انقلاب متوقّف نشد، عقب‌نشینی نکرد، بلکه سرعت گرفت، امروز هم مقاومت در منطقه با این شهادت‌ها عقب نخواهد نشست و در نهایت پیروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: امروز به‌تدریج خود باند جنایتکار صهیونیست هم به این نتیجه رسیده‌اند که بر حماس و حزب‌الله هرگز پیروز نخواهند شد و مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی شهید نصرالله در حیات دنیایی‌اش این بود که نااُمید و پریشان نشوید، در مسیر مبارزه تردید نکنید، بر تلاش و توان خود بیفزایید، همبستگی خود را دوچندان کنید، در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

وی ادامه داد: محور دوم سخنان رهبر انقلاب در جمعه نصر تشبیه رژیم صهیونیستی به کژدم خودکُش بود. دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی‌سبیل‌الله صدمه‌ی جدّی بزند، به جنایت ترور، تخریب و بمباران، و کشتار غیر نظامیان روی آورده است.

امام جمعه خوی گفت: تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ مردم، سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، تنگ‌تر شدن حلقه‌ محاصره‌ گرگ خون‌آشام و سرانجام، حذف وجود ننگین او از صحنه‌ وجود است، نتیجه کار رژیم صهیونیستی است و این صبر و استقامت، عزّت و کرامت به بار می‌آورد.

وی اضافه کرد: در واقع رژیم صهیونیستی، به مثابه عقرب جَرّاری است که تاکنون توانسته مردم منطقه و دنیا را با نیش زهرآگین خود از پای درآورد، اما این بار در محاصره آتشین جبهه مقاومت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی یادآور شد: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ی غزه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است، یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت، این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب نیز تاکید دارند، باید به سمت تشکیل امت واحده اسلامی و تقویت بنیه‌های فکری و عملی وحدت اسلامی قدم برداریم و متاسفانه تفرقه در بین امت اسلامی موجب شده عده‌ای برای بقای قدرت خود به دشمن تکیه کنند و اگر وحدت و امت واحده شکل بگیرد رژیم صهیونیستی و اربابانش نابود خواهند شد.

امام جمعه خوی ادامه داد: ولایت و پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر، سیاست قرآنی برای مسلمان‌هاست، سیاست قرآن برای مسلمان‌ها این است که ملّت‌های مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند تا حکمت و عزّت خداوند پشتیبان آن‌ها باشد و بر همه‌ موانع غلبه پیدا کنند و بر همه‌ دشمنان پیروز شوند، این، منطق قرآن و سیاست قرآن است.

وی تأکید کرد: نقطه‌ مقابل این سیاست، سیاست تفرقه‌افکنی دشمنان اسلام است، دشمن ملّت ایران، همان دشمن ملّت فلسطین، ملّت لبنان، ملّت عراق، ملّت مصر، ملّت سوریه و ملت یمن است، دشمن همه یکی است، لذا ملّت‌ها باید بیدار باشند و وقتی دیدند دشمن سراغ یک ملّت دیگر رفته، خود را با آن ملّت مظلوم و زیر ستم شریک بدانند، به او کمک کنند و با او همکاری کنند تا دشمن آنجا موفّق نشود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha